- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau kaip 2 mln. Jungtinėse Valstijose įsigytų „Tesla“ automobilių neatliks savo funkcijų. Pats automobilių gamintojas susiprato, kad naudojamas autopilotas – nepakankamai saugus, praneša LNK.
„Aš niekada nepasitikėjau autopilotu, nors ir turiu jį šiame automobilyje. Niekada jo nejungiau“, – sakė vyras.
„Tesla“ susivokė, kad naudoja pasenusią ir pernelyg nelanksčią autopiloto sistemą. Tiesa, suvokimas atsirado tik tada, kai Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija atliko avarijų, įvykusių naudojant iš dalies automatizuoto vairavimo sistemą, tyrimą. Paaiškėjo, kad nuo 2016 m. padarytose 35 avarijose, per kurias, kaip įtariama, „Tesla“ automobiliai važiavo su automatine sistema, žuvo mažiausiai septyniolika žmonių.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Autopilotas – saugus. Aš juo naudojuosi beveik kiekvieną dieną. Kartais žmonės patenka į avariją ir visi juda 10 km/val. greičiu, tada autopilotas užkerta kelią tolimesnėms avarijoms, o jie sako, kad tai nesaugu“, – teigė vyras.
Pati „Tesla“ savo interneto svetainėje teigia, kad autopilotas skirtas padėti vairuotojams vairuoti, tačiau negali jų visiškai pakeisti.
Automobilis tiesiog nepastebi puspriekabės ir palenda po ja.
„Kai kurie žmonės tiki, kad gali užsimerkti ir vairuoti. Nenoriu būti tuo, kuris partrenkia pėsčiąjį, nes patikėjau kažkokiu automatizuotu dalyku“, – kalbėjo vyras.
Tačiau transporto saugos ekspertai kritikuoja paprasto autopiloto atšaukimą. Esą tai neišsprendžia pagrindinės problemos, kad „Teslos“ automatizuotoms sistemoms sunku pastebėti kliūtį savo kelyje.
„Mes matėme visas šias avarijas dėl autopiloto. Visai neseniai buvo trečias kartas, kai kažkas žuvo atsitrenkęs į puspriekabę. Visada ta pati situacija, tačiau žmonės nekreipia dėmesio. Automobilis tiesiog nepastebi puspriekabės ir palenda po ja. Galima manyti, kad, jei vairuotojai būtų buvę atidūs, būtų to išvengę“, – sakė inžinerijos profesorius Philip Koopman.
Automobilių saugumo šalininkai jau daug metų ragina griežčiau reglamentuoti vairuotojų stebėjimo sistemą, kuri nustato, ar vairuotojas laiko rankas ant vairo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas23
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai5
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...
-
Kelyje prireikė pagalbos? Pirmasis stabtelės estas1
Estijoje – paslaugiausi vairuotojai, o mažiausiai linkusiųjų sustoti ir padėti kitiems – Lietuvoje. ...
-
Taurelės magija vis dar stipresnė už bausmę
15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę neblaivūs, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. ...
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...