- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nė vienas automobilis neapsaugotas nuo avarijų, todėl nieko nestebina, kad jie kas keletą metų patiria mažesnių ar didesnių apgadinimų. Transporto priemonės rida gali nemažai pasakyti apie jos praeitį ir atskleisti, kiek kartų automobilis buvo patekęs į eismo įvykius.
Vairuoja saugiau
Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ Lietuvoje atliko tyrimą ir nustatė, kiek vidutiniškai kilometrų nuvažiuoja automobilis, kol patenka į avariją. Įmonės duomenų analitikai ištyrė, kaip koreliuoja automobilio rida ir avarijų statistika 2021–2023 m.
Įdomu, kad 2021 m. vidutinė Lietuvoje tikrinta transporto priemonė nuvažiuodavo 206 998 km, kol patirdavo avariją, 2022 m. šis skaičius nukrito iki 192 958 km, o 2023 m. vėl pakilo iki 215 059 km.
„300 tūkst. km ridą turintis automobilis gali būti patekęs į avariją daugiau nei vieną kartą. Nedideli įlenkimai ar nubrozdinimai taip pat priskiriami prie eismo įvykių, todėl naudotų transporto priemonių pirkėjai turėtų atidžiai išsiaiškinti, kokių apgadinimų patyrė juos dominanti prekė“, – įspėjo automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Europa avaringesnė
Pašnekovo teigimu, nedideli apgadinimai neturėtų lemti sprendimo įsigyti konkrečią transporto priemonę, o didelę avariją patyręs automobilis gali turėti struktūrinių pažeidimų ir būti nesaugus.
Palyginimui: avarijų tendencijos kaimyninėje Latvijoje šiek tiek skiriasi. 2021 m. iš visų šioje šalyje tikrintų automobilių jų transporto priemonės nuvažiuodavo vidutiniškai 240 247 km, iki pakliūdavo į eismo įvykį, 2022 m. – 198 350 km, o 2023 – 188 626 km. Taigi latvių perkami automobiliai šiemet nurieda net 52 tūkst. km mažiau nei ankstesniais metais, kol papildo avaringumo statistiką.
Kaip atskleidė tyrimas, 2023-aisiais Lietuvoje tikrinti automobiliai įveikė net 46 proc. didesnį atstumą, iki pateko į eismo įvykius, nei ES šalyse vidutiniškai (147 334 km). Vadinasi, lietuviai transporto priemones apgadina rečiau nei statistinis europietis arba nepraneša apie smulkius apgadinimus.
Slepia istoriją
Kadangi avarijų Lietuvos keliuose vyksta nemažai, nesąžiningi pardavėjai dažnai slepia automobilio istoriją, kad galėtų uždirbti daugiau pinigų parduodami netvarkingą transporto priemonę.
„Pirkėjai naudotiems automobiliams neturėtų kelti tokių pat lūkesčių kaip naujiems. Nors kiekvienas vairuotojas tikisi, kad jo transporto priemonė bus puikios būklės, realybėje taip būna ne visada. Skaičiuojama, kad 52 proc. visų naudotų automobilių buvo bent kartą apgadinti“, – pasakojo M. Buzelis.
Anot eksperto, būtent dėl to svarbų vaidmenį automobilio pirkimo procese vaidina istorijos patikra. Žinoma, prieš perkant bet kokią transporto priemonę, labai svarbu atlikti testinį važiavimą ir įvertinti transporto priemonės būklę autorizuotame servise.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas11
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui5
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...