Pirmojo žiemos išbandymo neišlaikė nei kelininkai, nei vairuotojai: dėl ko kilo tiek chaoso?

  • Teksto dydis:

Keliai užversti sniegu ir miestuose, ir magistralėse. Vairuotojai klimpo. Į darbus vietoje dvidešimties minučių važiavo dvi valandas. Šiuo metu situacija keičiasi – sniegą keičia plikledis, praneša LNK.

Iškritęs pirmas sniegas šalies keliuose sukėlė didelį chaosą. Didžiuosiuose šalies miestuose stojo eismas, susidarė labai didelės automobilių grūstys. Pasipylė smulkios avarijos.

Eismo įvykis Panevėžio rajone yra vienas tarp rimčiausių per visą dieną. Atvykus ugniagesiams, nustatėme, kad yra keturi sunkiasvoriai automobiliai bei du lengvieji. Iš vieno sunkiasvorio automobilio reikėjo išlaisvinti vieną asmenį. Jis buvo perduotas medikams. Taip pat vieno sunkiasvorio bei lengvojo automobilių vairuotojai buvo perduoti medikams“, – sakė Panevėžio ugniagesių-gelbėtojų operacijų vadovas Vaidotas Vitkūnas.

Vilniuje kylant į Šeškinės kalną užfiksuotas vaizdas, kai vilkikas nebeįvažiavo į pakalnę. Lengvasis automobilis „Audi“ atskubėjo į pagalbą ir lynu tempė vilkiką kalnan.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Plačiau apie tai papasakojo Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovas Jonas Davidonis.

– Ar labai prasta situacija buvo vairuotojams ketvirtadienį ryte?

– Eismo sąlygos buvo labai sudėtingos. Gatvėse buvo daug chaoso. Staigiai iškritęs sniegas paralyžiavo eismą. Žmonės stovėjo net po dvi valandas transporto grūstyse.

– Eismo grūstys keliuose susidarė ir dėl sunkiasvorio transporto. Kai kurie vilkikai paprasčiausiai nebegalėjo dėl slidaus kelio įkilti į kalną. Ar Lietuvos keliuose buvo fiksuota eismo įvykių?

– Lapkričio 23 dieną iki dvyliktos valandos buvo fiksuoti 116 eismo įvykiai. Lygiai prieš savaitę buvo tik 70. Matome, kad ketvirtadienį eismo įvykių buvo daugiau.

– Buvo ir skaudžių avarijų. Prie Panevėžio susidūrė vilkikai.

– Deja, nepavyko išvengti ir skaudžių eismo įvykių. Panevėžio rajone buvo fiksuotas eismo įvykis. Jame dalyvavo keturi vilkikai bei du lengvieji automobiliai. Per eismo įvykį nukentėjo keturi žmonės, kurie išvežti į ligoninę. Turime eismo įvykį Kaune, kai automobilis „Toyota“ nepraleido per pėsčiųjų perėją ėjusio pėsčiojo. Asmuo dėl sužalojimų išvežtas į ligoninę.

– Žmonės piktinasi pėsčiaisiais. Esą šie jaučiasi nemirtingi, žengia į perėją nesidairydami ir neįvertindami, kad kelias yra slidus. Ar vairuotojas turėtų labiau atkreipti dėmesį į pėsčiąjį, ar visgi pėsčiasis į vairuotoją?

– Tokiomis oro sąlygomis pas visus eismo dalyvius turėtų persijungti rėžimas iš vasarinio į žieminį. Kiekvienas turėtų pagalvoti, kad vairavimo sąlygos yra sunkios, stabdymas pailgėja. Pėsčiasis, artėdamas prie perėjos, turėtų įsitikinti, kad jį praleidžia. Jis galėtų netgi palaukti, kol automobilis sustos. Sustabdyti automobilį tokiomis sąlygomis yra tikrai sudėtinga. Vienareikšmiškai visi turi būti atidūs ir atsargūs.

– Sakoma, kad Vilniuje eismo situacija buvo viena iš prasčiausių Lietuvoje. Kas tai lėmė?

– Tai yra pirmas sniegas. Nors trečiadienį ir buvo daug ištransliuotos informacijos, kad artėja pūga, kad bus daug sniego. Gyventojai buvo netgi raginami apsieti be transporto priemonių nesant būtinybei. Vilniuje ryte apie septintą valandą, kai yra didžiausias eismas, prasidėjo pūga. Visi važiavo į darbus, kai kelio danga tapo slidi. Sniegas susiplakė.

Sostinėje sniegas ir pūga prasidėjo apie septintą valandą ryte. Apie aštuntą valandą prasidėjo pats eismo pikas. Vairuotojai piktinosi, kad nemato sniego valytuvų.

„Vilniuje pirmiausiai valomos tos gatvės, kuriomis vyksta intensyviausias eismas. Tai yra vakarinis bei pietinis aplinkkeliai. Keliai valomi ir ten, kur vyksta intensyviausi viešojo transporto maršrutai. Mažiau naudojamos gatvės turės palaukti. Žmonėms teks apsišarvuoti kantrybe. Šlapdriba pereinanti į lietų gali sukelti papildomų klausimų. Dabar kovojame su dideliu sniegu. Temperatūrai staigiai peršokus į pliusinę, žemė vis dar yra įšalusi ir drėgmė patekusi ant jos gali greitai ledėti. Galime tikėtis ir plikledžio“, – sakė „Grindos“ atstovas Egidijus Steponavičius.

Ketvirtadienį darbo į valias turėjo ir magistralinius kelius prižiūrinčios įmonės. Kelininkai papasakojo, kaip ir kiek pylė ant plento.

„Kaip ir buvo suplanuota, prieš atitinkamą snygį buvo beriama druska. Prasidėjus sniegui, užtikrinome valymo darbus, kad atitiktume reikalavimus. Barstytuvai valo po savimi, beria druską ir užtikrina priežiūrą. Tuo pačiu metu sniegas toliau formuoja dangos šlapio sniego storį. Už dviejų valandų būname toje pačioje vietoje ir vėl valome. Taip sukame ratais. Visose įkalnėse, kurios yra pažliugusios sniego koše, vilkikų vairuotojai pradeda buksuoti, skersuotis. Jiems užtenka 3 cm sniego storio, kad nebeįvažiuotų į įkalnę. Tai apsunkina mums darbą, kadangi eismas tose atkarpose būna paralyžiuotas. Mes nebegalime pasiekti tų vietų. Automatiškai gaunasi, kad turime važiuoti ratu, važiuoti prieš eismą. Susidaręs sniegas nulyjamas. Vairuotojai turi suprasti, kad pažliugęs sniegas ypač sunkina sąlygas lenkimui bei stabdymui. Reikia laikytis saugaus atstumo“, – sakė Lietuvos kelių priežiūros atstovas Karolis Sakalauskas.

Tokiomis oro sąlygomis pas visus eismo dalyvius turėtų persijungti rėžimas iš vasarinio į žieminį.

Apie pūgą vairuotojai buvo įspėti iš anksto. Tačiau, pasirodo, kad kai kuriuos žiema ištiko netikėtai.

„Turime pakankamai nemažai vairuotojų, kurie kreipėsi būtent dabar, kai pasnigo. Jie norėjo pakeisti netinkamos kokybės padangas. Kas turėjo universalias padangas, pajautė, kad nebepavažiuoja. Sulaukėme daug skambučių dėl vietų montavimui ir dėl padangų pirkimo. Kai pajauti, kad tavo padangos nebeveikia, imi ieškoti įvairių išeičių“, – sakė „Melgos“ atstovas Andžej Ostrovski.



NAUJAUSI KOMENTARAI

diedukas

diedukas portretas
sakydavo ,blogam šokėjui ir kiaušai maišo. Dauguma griovių tyrinetojų su apynaujomis mašinomis, pažiūriu kaip parkuojasi , kur sustoja , taip ir norisi paklausti ar brangios teises? Bet palyginus mašinos kainą ,ko gero kapeikos gaunasi.

Lenkindami Lietuvą įsivažiavote, kada lietuviškai nebemokate

Lenkindami Lietuvą įsivažiavote, kada lietuviškai nebemokate portretas
„vilkikas nebeįvažiavo į pakalnę“??? Jei į „nebeįvažiavo“, tai buvo ne „pakalnė“ o „įkalnė“! Nebeturite visiškai lietuvių kalbos jausmo, bet užtat lenkiškas „X“, „W“, „Q“ net sau ant šiknos įšsitatuiruotumėt.

Tam ee :

Tam ee : portretas
Vokietijoje,kai nespeja nuvalyti keliu,avarijos buna po keliasdesimt masinu i kruva! Furistai,tapusius nevaldomais vilkikus,pritrina prie atitvaru,kad sustotu! Aikstelese nera kur nusispjauti,kaip prisikemsa! Pernai buvau tokioje situacijoje A9 autobane. Chaosas prasidejo vakarop,o leido vaziuoti tik kita ryta apie 9 valanda. Prancuzijoje,Italijoje - kazkaip sugeba sustabdyti dar iki avariju. Anglijoje,Skandinavijoje - tiesiog stoji ten,kur nebepavaziuoji. Kol nuvalys.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių