- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu.
– Mūsų fone stovi automobilis. Atrodo, jis dar galėtų važiuoti sutvarkius, dar nėra autolaužas, bet jūsų iniciatyva yra apie tai, kad tokius automobilius būtų galima kažkaip patraukti ir sutvarkyti.
– Taip, netinkami naudoti automobiliai turi būti priduodami atliekų tvarkytojams, jie būtų tinkamai perdirbti, dalys, kurios gali būti pakartotinai panaudotos, turi būti skirtos pakartotiniam panaudojimui. Kiekvienas gyventojas žino, kad jeigu jis turi automobilį, kuriuo nebegalima naudotis, internetinėje svetainėje autotvarkymas.lt gali pasirinkti atliekų tvarkytoją, kuris turi teisę priimti tokias atliekas ir įsitikinti, kad automobilis tikrai bus sutvarkytas, perdirbtas ir iš jo gautos atsarginės dalys.
– Bet ar žmonės dažnai patys praneša ir ieško, kur tai padaryti ar automobilis kelias savaites stovi gatvėje, užima parkavimo vietą ir tada neapsikentę gyventojai praneša?
– Pastebim, kad žmonės tapo atsakingesni ir praneša apie paliktus kieme automobilius, kurie užima vietą. Juose gali susižeisti vaikai, jie teršia orą. Tai tikrai gaunama daug informacijos apie paliktus be priežiūros automobilius. Taip pat matosi, kad žmonės atsakingiau priduoda savo automobilį perdirbimui. Nes jeigu automobilį priduoda nelegaliam atliekų tvarkytojui, tai pats gyventojas tampa netiesioginiu aplinkos teršėju. Automobilį nelegaliai išardžius, atliekos patenka į miškus, komunalinių atliekų konteinerius. Todėl žmonės turi žinoti, kad jeigu jie nori neprisidėti prie aplinkos taršos, turi atiduoti automobilius tinkamiems atliekų tvarkytojams.
– Ar žmonės žino, važiuodami į automobilių servisą, remonto dirbtuves, kad jos yra legalios? Kur tai pasitikrinti?
– Kiekvienas autoservisas privalo būti deklaravęs savo veiklą aplinkosaugai. Ir šitas sąrašas skelbiamas internetinėj svetainėj autotvarkymas.lt. Kiekvienas gyventojas gali pasitikrinti, ar tas servisas, kurio paslaugomis jis naudojasi, yra deklaravęs savo veiklą. Visi autoservisai yra potencialiai taršūs. Pastebime, kad daug autoservisų nepriduoda atliekų, taupydami lėšas, mažindami kainas. Tai labai svarbu, kad autoservisai būtų deklaravę savo veiklą, priduotų atliekas ir teiktų ataskaitas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet ar žmonės patys sąmoningėja ir renkasi autorizuotus servisus ar dar gajūs yra garažiukai?
– Pagal tai, kiek servisų yra deklaravę savo veiklą ir kiek jų Lietuvoje yra, mes matome, kad daugiau negu pusė servisų yra nedeklaravę savo veiklos. Tai problema yra didelė. Bet, vėlgi, naudodamiesi nelegalaus serviso veikla, gyventojai teršia aplinką. Gyventojai turi pasitikrinti, ar autoservisai yra deklaravę savo veiklą.
– Jūs sakot, apie pusė servisų yra nedeklaravę. Ar čia nėra dar ir valdžios kontrolės problema?
– Turbūt yra du pagrindiniai dalykai. Netobuli teisės aktai, kuriuos galima lengvai apeiti. Ir gal ne pačios kontrolės, kiek jos pajėgumų trūkumas. Nes pati aplinkos apsauga yra labai plati. Auto kontrolės trūksta, teisės aktų tobulumo trūksta. Bet reikia žiūrėti ir nuo visuomenės. Jeigu visuomenė leidžia daryti pažeidimus ir naudojasi pažeidimus darančių arba neatitinkančių reikalavimų, aplinką teršiančių verslų paslaugomis, visuomenė elgiasi labai blogai. Kiekvienas iš mūsų turėtų pasitikrinti, ar autoservisas yra deklaravęs savo veiklą, pasitikrinti, ar atliekų tvarkytojas, kuriam norime priduoti automobilį, turi teisę ir pranešti apie pažeidimus. Tai nėra kažkoks skundimas. Tai yra mūsų visuomenės saugumo užtikrinimas.
– O kaip užkirsti kelią nelegalių autoservisų veiklai arba gatvėse, kiemuose paliekamiems nenaudojamiems automobiliams?
– Trys taisyklės. Pirma, patobulinti teisės aktus, kad autoservisai tokios veiklos negalėtų pradėti vykdyti. Antra, sugriežtinti kontrolę, kuri užtikrintų neteisėtos veiklos vykdytojų užkardymą. Ir visuomenė, kuri nesinaudotų neteisingai veiklą vykdančių asmenų paslaugomis.
– Ir jeigu turit nenaudojamų automobilių, tai nepalikti kur nors gatvėje ar kieme?
– Be abejo, nepalikit. Nes tai yra didžiulis taršos šaltinis. Tai yra viena didžiulė pavojinga atlieka, kuri tikrai teršia aplinka, sukelia pavojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika2
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių8
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...