- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „Atsako advokatai“ papasakojo advokatas Edmundas Rusinas.
„Jei transporto priemonė valdoma žiemą, kai reikalingos žieminės padangos, bet padangos yra vasarinės, asmuo patraukiamas administracinėn atsakomybėn, skiriama bauda“, – sakė advokatas.
– O jei jis nekaltas dėl avarijos?
– Nesvarbu. Jeigu vyksta reidas, sustabdomas automobilis ar pan., tai yra traktuojama kaip pažeidimas, už tai skiriama bauda. Bet kokiu atveju yra naikinamas techninės apžiūros dokumentas. Blogiausia, jei nutinka eismo įvykis ir nukentėjusiajam išmokama pinigų suma, tai draudikas, kuris išmoka tą pinigų sumą, turi atgręžtinio reikalavimo teisę – iš įvykio kaltininko susigrąžinti tuos pinigus.
– Tai žiemos metu važiuodamas su vasarinėmis padangomis nukentėjusysis vis tiek užtraukia papildomų problemų ir jis gali negauti išmokos iš civilinio draudimo?
– Išmoką nukentėjusysis gaus visada, nes transporto priemonė yra apdrausta, tačiau išmokėjęs išmoką draudikas, priešingai negu jei automobilis būtų techniškai tvarkingas, nebeturi atgręžtinio reikalavimo teisės, vadinasi, nebegali reikalauti tos sumos, kurią sumokėjo nukentėjusiajam. Jeigu padangos žiemą yra vasarinės, draudikas visą sumą reikalaus atlyginti. Tačiau yra viena išlyga – turi būti priežastinis ryšys tarp pasekmės ir veiksmų. Pavyzdžiui, automobilis stovi prie šviesoforo, t. y. transporto priemonė nejuda, pagal teisės aktus, įstatymą, gali būti traktuojama, kad nebuvo priežastinio ryšio, nes automobilis stovėjo. Tačiau jeigu transporto priemonė judėjo, bet kokiu atveju pasekmė bus netinkamos padangos.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dabar laikas keisti padangas iš žieminių į vasarines. Ar galioja tas pats?
– Galioja padangoms, kurios yra dygliuotos, t. y. jeigu vasarą yra naudojamos dygliuotos padangos, pasekmė yra ta pat. Jeigu vasarą naudojamos žieminės padangos, rekomenduojama jomis nesinaudoti, tačiau kokių nors poveikio priemonių, sankcijų už tai nėra. Tačiau už dygliuotų naudojimą – tas pats, t. y. bauda, techninės apžiūros dokumento panaikinimas ir tuo pačiu regreso teisė į tą, ką išmokėjo draudikas nukentėjusiajam.
– Kitas labai aktualus sezoninis dalykas – susidūrimai su laukiniais žvėrimis. Jei neturiu kasko draudimo, tai yra mano nuostoliai ar draudimo bendrovė, valstybė, kas nors juos dengia?
– Jei neturite kasko draudimo arba neturite specialaus draudimo nuo susidūrimų su laukiniu gyvūnu, kuris yra kaip priedas prie privalomojo draudimo, draudimo santykių metu jūs negalite reikalauti atlyginti žalą. Tačiau tai neužkerta kelio bendra tvarka kreiptis į teismą. Šiuo atveju kadangi laukiniai gyvūnai taip pat turi savininką – jis yra valstybė – galima kreiptis į teismą, atsakovu nurodant valstybę, ir reikalauti žalos atlyginimo. Tai nėra paprasta, nes ieškovas, t. y. tas, į kurio automobilį atsitrenkė gyvūnas, turi įrodyti neteisėtus veiksmus, priežastinį ryšį, pasekmes ir žalą. Pavyzdžiui, jei nėra ženklinimo, požeminių perėjų gyvūnams ir pan., įrodinėjimas gali suponuoti tai, kad valstybė turės atlyginti žalą.
– Ar daug tokių ginčų yra teismuose? Kokios patirtys?
– Ginčų iš tiesų yra nemažai, bet jeigu asmuo neturi draudimo, tikrai nedaugeliu atveju teismai tenkina tokius ieškinius ir priteisia žalą iš gyvūnų savininkų, t. y. iš valstybės. Tai yra gana sudėtingos bylos, todėl rekomenduoju, jeigu neturite kasko draudimo, įsigyti tikrai nebrangų draudimą nuo susidūrimo su laukiniais gyvūnais.
– Kokios yra išmokamos sumos? Ar dideli nuostoliai patiriami susidūrus su gyvūnu?
– Priklauso nuo situacijos, nuo automobilio, jo vertės, tačiau sumos varijuoja, ir triženklės, ir penkiaženklės gali būti.
– Galbūt turite dar kokių nors patarimų dėl sezoninių nelaimių, laukinių gyvūnų. Kaip vairuotojai, neįsigiję draudimo, gali saugotis?
– Kalbant juridiniu aspektu, mes visada rekomenduojame tiems asmenims, kurie valdo transporto priemones, turėti tikrai nebrangų papildomą draudimą nuo susidūrimų su laukiniu gyvūnu arba, esant reikalui, visgi pabandyti įrodyti atsakingų institucijų kaltę, bet čia rekomenduotina turėti ir specialistą patarėją, kuris padėtų tai padaryti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių10
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...