- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo lengvųjų automobilių iki sunkiasvorių vilkikų – vis dažniau naujose transporto priemonėse galime pamatyti tradicinius šoninius veidrodėlius keičiančių vaizdo kamerų sistemų. Kokiais pranašumais jos pasižymi ir kaip gali tapti vairuotojų pagalbininkėmis?
Nuo skepsio prie naudos
Vietoj tradicinių veidrodėlių kai kurių lengvųjų automobilių pirkėjai jau gali rinktis skaitmenines atbulinio vaizdo sistemas.
„Audi“, „Honda“ ar „Hyundai“ gamintojų tam tikrus modelius besirenkantys vairuotojai gali užsisakyti šią technologiją kaip papildomą įrangą.
Tačiau ekspertai tai vertina kol kas nevienareikšmiškai – skeptiškesni balsai ją vadina labiau galimybių demonstravimu nei tikrąja nauda.
Tačiau visai kitokį vaidmenį ši įranga vaidina sunkiojo komercinio transporto naudotojų kasdienybėje. Valdant didelių gabaritų techniką, net ir plačiausiais kampais sumontuoti tradiciniai veidrodžiai palieka santykinai daug vairuotojui nematomo ploto – ne veltui neretai kiti eismo dalyviai apie tai perspėjami įspėjamaisiais užrašais. Ši aplinkybė taip pat reikalauja nuolatinio įtempto sunkiosios transporto priemonės vairuotojo dėmesio net mažiausioms detalėms eismo sraute.
Sunkvežimių gamintojas „Volvo Trucks“, pristatęs skaitmeninių šoninių veidrodžių sistemą naujajame „FH Aero“ modelyje, pabrėžė, kad ji ne tik padidina saugumą, bet ir pagerina vežėjams itin svarbų aerodinamikos rodiklį.
Vietoj milžiniškas ausis primenančių tradicinių veidrodžių sumontuotos nedidelės vaizdo kameros leidžia sumažinti sunkvežimio pasipriešinimą oro srautui, o kartu ir degalų sąnaudas.
Šią technologiją jau išbandžiusio žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Vitoldo Miliaus teigimu, ji turi ne vieną pranašumą, tačiau viskas priklauso nuo sistemos pritaikymo ir veiksmingumo.
„Tarp jau naudojamų įvairiose transporto priemonėse turime ir gerų, ir prastesnių pavyzdžių. Tačiau tokia sistema neabejotinai pagerina vilkikų aerodinamiką, nes tradiciniai veidrodžiai yra labai dideli. Be to, vairuotojui pagerėja matomumas aplink kabiną, nes nebelieka gremėzdiškų veidrodžių korpusų, kurie užstoja dalį vaizdo“, – pastebėjo pašnekovas.
Išplečia galimybes
„Volvo FH Aero“ naudojama skaitmeninė veidrodžių sistema sudaryta iš trijų kamerų: po vieną montuojama vairuotojo ir keleivio pusėje, su papildoma kampine aklosios zonos kamera – dešinėje pusėje. Tokia sistema leidžia matyti įprastą vaizdą gale ir plačiakampį jo fokusą.
Vairuotojas gali regėti vaizdą aplink sunkvežimį net ir naktį užtraukęs užuolaidas poilsiui.
Esant atšiaurioms oro sąlygoms, kamerų objektyvai automatiškai pašildomi, nuo jų pašalinama drėgmė ar ledas. Be to, automatinio pasukimo funkcija suteikia galimybę posūkiuose tiksliai stebėti puspriekabę.
Palyginti su tradiciniais veidrodžiais, vaizdo kamerų sistemos turi ir daugiau pranašumų. Jos gali perduoti vairuotojui skaidresnį vaizdą tiek lyjant, tiek spiginant saulei. Infraraudonųjų spindulių technologija taip pat leidžia naudoti naktinio matymo funkciją – tai itin pravartu manevruojant tamsiuoju metu. Sustojęs nakčiai vairuotojas gali regėti vaizdą aplink sunkvežimį net ir užtraukęs užuolaidas poilsiui.
Vertindama šios technologijos perspektyvas, Tarptautinė automobilių gamintojų organizacija atkreipė dėmesį, kad moderniose transporto priemonėse vaizdo kamerų ir radarų deriniai jau naudojami eismo juostų ženklinimui, kelio ženklams, šviesoforams ir kitiems eismo dalyviams atpažinti ir taip išvengti eismo įvykių.
V. Miliaus teigimu, šis saugumo aspektas neabejotinai yra vienas svarbiausių technologijos pranašumų.
Reguliuojamas diapazonas
Anot V. Miliaus, neabejotinas skaitmeninių veidrodėlių pranašumas – jų reguliavimo galimybės. Tradiciniai veidrodėliai gali rodyti vaizdą ribota apimtimi, o skaitmeninių technologijų parinktys apima gerokai platesnį ir praktiškesnį diapazoną.
„Volvo FH Aero“ vairuotojui vaizdas rodomas priekiniuose statramsčiuose įrengtuose monitoriuose – lyg tradicinėse veidrodžių vietose, tik geriau matomuose taškuose kabinos viduje.
„Norėdamas tiksliai manevruoti, vairuotojas gali, sakykime, priartinti vaizdą, pasirinkti platesnį matymo kampą. Tad tiesioginę naudą pajus vairuotojai, o netiesioginę – visi kiti eismo dalyviai“, – apibendrino V. Milius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką2
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...