- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors pareigūnai kelio ruožuose, pažymėtuose ženklu „Gyvenamoji zona“, dažniausiai fiksuoja draudžiamą automobilių lenkimą, gyventojams kliūva ir per dideliu greičiu praskriejantys vairuotojai, ir jų keliamas triukšmas. Kokios taisyklės galioja gyvenamojoje zonoje ir kuo skundžiasi gyventojai, LNK išsamiau papasakojo Šiaulių kelių policijos atstovas Teisutis Beržinskas.
– Padaugėjo pranešimų ir besiskundžiančiųjų. Kas vyksta? Kokių Kelių eismo taisyklių (KET) nepaiso vairuotojai?
– Norėčiau pradėti nuo to, kad gyventojai, norėdami būti saugesni savo gyvenamojoje aplinkoje, kreipiasi į savivaldybės instituciją išduoti leidimus įrengti kelio ženklus „Gyvenamoji zona“, tikėdamiesi, kad vairuotojai laikysis taisyklių ir tai apsaugos juos nuo nelaimių. Šiuo metu tikrai yra didelis skaičius gyventojų, kurie kreipiasi ir nori tų ženklų, bet įrengus ženklus automatiškai atsiranda ir pareigų vairuotojams. Yra keturi punktai, kuriuos vairuotojai turėtų žinoti ir jų laikytis. Dažnai gauname klausimų, koks greitis leidžiamas gyvenamojoje zonoje, dažnai vairuotojai maišo 20 ar 30 km/val. Maksimalus leistinas greitis yra 20 km/val. Taip pat draudžiama laikyti užkurtą transporto priemonę, galima laikyti tiek, kiek reikia nusivalyti langus. Draudžiama parkuoti sunkiasvorį transportą, autobusus, to dažnai vairuotojai nežino ir nepaiso. Ir visai neseniai atsiradęs reikalavimas – gyvenamojoje zonoje draudžiama lenkti. Šį pažeidimą fiksuojame dažniausiai ir bauda yra tikrai nemaža – nuo 170 iki 230 eurų. Vairuotojai labai nustemba sužinoję, kad už tai gali būti baudžiami. Taip pat norėčiau priminti, kad gyvenamojoje zonoje pėstieji, dviratininkai turi pirmenybę, jie neturi trukdyti transporto priemonių, tačiau jie turi pirmenybę prieš transporto priemones.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Sakėte, kad pažeidimų daugėja, gyventojai skundžiasi. Koks yra tas padaugėjimas? Kokių pažeidimų dažniausiai pastebi gyventojai?
Vairuotojai labai nustemba sužinoję, kad už tai gali būti baudžiami.
– Gyventojai prašo matuoti greitį, kad atvažiuotume ir vykdytume tikslines priemones su greičio matuokliais, stebėtume. Atsiunčia ir filmuotos medžiagos, deja, greičio iš filmuotos medžiagos neįvertinsi. Pranešimų padidėjimas juntamas geru oru, tikriausiai daugiau laiko žmonės leidžia tvarkydamiesi aplinką, atsidaro langus, daug pranešimų gauname dėl triukšmo iš gyvenamųjų zonų.
– Minėjote prevencines priemones, bet ar imatės kažkokių papildomų? Galbūt, jeigu vyksta pastovūs pažeidimai, atsiranda specialūs kalneliai ar dažniau trikojį greičio matuoklį galime išvysti?
– Taip, jūs teisi. Kreipiamės ir į savivaldybę dėl infrastruktūros pakeitimų, į Saugaus eismo komisiją. Tik gyvenamosios zonos yra tankiai apgyvendintos, kalneliai, kaip jūs įvardijote, arba plato, nėra sprendimo būdas, kadangi atsiranda triukšmo, dūmingumo, vibracijų ir šalia gyvenamųjų namų jie nėra rekomenduotini. [...] Dėl greičio matavimo prietaisų – taip, naudojame ir gana aktyviai mūsų to prašo, tad tą kontrolę mes aktyviai ir vykdome.
Pakalbinti gyventojai sakė pastebėję pokyčių, tačiau ramybės neduoda ne tik automobiliai: „Prilėtina labai daug kas, nes čia labai daug nubausta buvo, tai daug kas jau žino“, „Visaip būna. Dažnai prilėtina. Kartais ir truputį greičiau pravažiuoja“, „Didesnė problema dėl dviratininkų. Šituo takeliu ir pėstieji vaikšto, ir dviratininkai važiuoja, tai jų reikia baimintis. Kiekvienas dviratininkas turi skambutį, bet niekada nepaskambina. Eini nusisukęs, tau iš už nugaros visu greičiu pralekia.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką2
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...